Mødet blev afholdt i ejendommens beboerlokale.
16 husstande
/ 19 beboere var mødt (hver husstand har to stemmer).
1. Velkomst og valg af dirigent
Ejendomsleder Peter Guldager (PG) bød velkommen og konstaterede at mødet var lovligt indkaldt og beslutningsdygtigt. Karsten Harder blev valgt som dirigent.
2. Valg af stemmeudvalg og referent
Berit Egholm blev valgt som referent. Det blev besluttet at der ville blive valgt stemmeudvalg, hvis det blev nødvendigt med en afstemning.
3. Fremlæggelse af beretning
Omdelt beretning blev godkendt.
Herefter blev den nye boligsociale medarbejder Nynne introduceret. Nynnes opgave er at støtte afdelinger, der ikke har en bolig social indsats. Hun kan fx støtte fællesskab og naboskab og tager udgangspunkt i afdelingens ønsker og udfordringer. Dog kun i samarbejde med beboerne.
Eksempler på opgaver: aktiviteter (fx affaldssortering, børnefamilier, gårdmiljø etc), opgangsmøder (kan være en god forløber for beboermøde, hvor der tales om eventuelle udfordringer i opgangen og hvad der rører sig i afdelingen). Nynne samarbejder med lokalpoliti og SSP og kan bruges som brobygger, hvis der er udfordringer eller ønsker. Hun kan også hjælpe med fundraising til større projekter.
Nynne kommer gerne ud og snakker med bestyrelsen og beboere i øvrigt, hvis man har gode ideer til et samarbejde. Nynne kan også kontaktes, hvis der er noget akut fx med naboproblemer. Nynne sidder på det tidligere ejendomskontor i Solbjerg Have, der er lavet om til et boligsocialt kontor, og kan kontaktes på tlf: 40 49 10 98 og på mail: nynst@kab-bolig.dk.
4. Fremlæggelse af årsregnskab 2020
PG gennemgik regnskabet, som var omdelt inden mødet til orientering, spørgsmål og svar.
5. Godkendelse af driftsbudget 2022
PG fremlagde forslaget til driftsbudget for 2021 som var omdelt inden mødet til orientering.
Spørgsmål og svar om henlæggelser, huslejeforhøjelse, omkostninger generelt.
Obs: Eksemplerne på huslejeforhøjelse i det omdelte materiale, skal undersøges, da det ser ud til at der er fejl i eksemplerne for 3 og 4 værelses lejligheder.
PG: ”Der er forskel på lejen af flere årsager, bl.a. pga. herlighedsværdi, etage, antal rum, størrelse på badeværelser og køkkener osv. osv. Fastsættelsen af differentieringen er sker ved førsterangs- udlejning”.
Budgettet blev godkendt med overvældende tilslutning.
6. Behandling af indkomne forslag
a. Forslag fra Erik Bredahl
Der er tidligere udarbejdet et projektforslag om at få lavet lejligheder om til ældreboliger i opgang 174A og give råderetten til Frederiksberg kommune, som en mulighed for at få etableret elevator i opgangen og samtidig få renoveret de to lejligheder, det drejer sig om. Prisen for en elevator er 1,2 mio. kr. samt den løbende drift og vedligehold.
Tegninger på projekt og overslag på finansiering blev udarbejdet i 2016, hvor det samlet blev vurderet til at koste 4,6 mio. kr.
Der arbejdes videre med projektet i et udvalg bestående af Katja Borg og Erik Bredahl.
b. Forslag fra Denis Misimovic ang. TV fra Parknet.
Der er 3 muligheder for at skifte TV udbyder:
1. Gøre ingenting
2. Opsige Yousee og bruge kablerne til ParkNet
3. Få TDC til at installere fiberkabler til lejlighederne. Installationen udføres gratis af TDC, men koster derefter et beløb pr. måned. TDC ejer derefter kablerne.
Der var debat om dette punkt, og det blev påpeget at punkt 3 vil være en dyr løsning frem for at vente til nuværende aftale med Yousee udløber, hvorefter vi omkostningsfrit kan skifte udbyder.
7. Valg af bestyrelsesmedlem
Denis Misimovic er genvalgt.
8. Valg af suppleanter
Suppleanter vælges med henblik på at udvide bestyrelsen fra 3 til 5 medlemmer på næst kommende afdelingsmøde.
Maibritt Anderberg og Berit Egholm blev genvalgt som suppleanter.
Britt Skovø blev også valgt som suppleant.
9. Eventuelt
• Hunde – må gerne være på de grønne områder i snor, men ikke besørge på de grønne områder.
Der er også en del lugtgener i mellemgangen. Hvad kan der gøres ved dette?
• Pub – åbningstider og husorden?
Der blev spurgt til om der har været en afstemning om, der skal være pub i lokalet? Det har der ikke, da der har været pub mange år tilbage. Hvis der skal være andet, kan det først blive når de nuværende ejere vil sælge. Forretningerne på Godthåbsvej udlejes ud af KABs erhvervsafdeling og lejerne kan ikke ændre i hverken åbningstider eller andet.
Klager over brud på husorden skal håndteres på samme måde som andre klager. Der skal helst flere medunderskrivere på klagen og der skal klages til servicecenteret. Det blev aftalt at PG sørger for løbende at følge op på klagerne overfor de involverede beboere. Der var også forslag om at få inddraget Nynne i dialogen med Øland for at få løst problemerne, samt forslag om at få kommunen ind over og få målt støjniveauet.
• Varme – der har været meget koldt i nogle lejlighederne sidste sæson. Det skal undersøges hvorfor dette er tilfældet, og giv derfor ejendomskontoret besked, hvis der opleves problemer.
• El-bil? Er det tilladt at oplade i garagen? Fra boligorganisationens side arbejdes der på en løsning på dette. Der er bimålere i alle garager – det er muligt at aflæse disse.
• Spørgsmål om vedligehold:
Altaner – kan gelænderne blive ensfarvet? Det er besluttet at de skal være røde.
Rengøring af mellemgang.
Døren indtil stuelejlighed (fra Godthåbsvej) er skallet af –
kan den males igen?
Mødet afsluttet
Ingen kommentarer:
Send en kommentar